Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren.

'Frontline', 'Klantencontact'... U hebt deze woorden misschien al gehoord toen u contact had met onze diensten ? Maar wie zijn nu eigenlijk die medewerkers die uw vragen beantwoorden?

Sinds meer dan een jaar hebben we onze diensten intern hervormd. Met de dienst Klantencontact willen we zo goed mogelijk inspelen op de vragen over aansluiting, de rechten van de personen ten laste en de inning van de bijdragen. Kortom, deze dienst volgt de aanvragen en dossiers van onze actief verzekerden zo goed mogelijk op.

Daarnaast hebben we gelijktijdig een nieuw eerstelijnsteam, de 'Frontline', opgericht en in deze dienst geïntegreerd. Met dit team willen we zo snel mogelijk elke telefonische oproep en mail beantwoorden met vragen over alles wat met de Overzeese Sociale Zekerheid te maken heeft.

Deze vragen zijn heel divers en slaan op vele domeinen. Zo kan het gaan om vragen van toekomstige aangeslotenen (potentiële klanten) of van mensen waarvan de aansluiting loopt (attesten, recht op gezondheidszorg voor de titularis en de personen ten laste...), van toekomstige gepensioneerden (recht op (overlevings-)pensioen...) of van gepensioneerden waarvan het recht loopt (betalingen, vakantiegeld, levensbewijzen...). Een overzicht geven van het gevarieerde karakter van de oproepen zou ons te ver leiden, maar in elk geval maakt ons team er een erezaak van om zo snel mogelijk een antwoord te geven.

Het ervaren team bestaat uit een teamleader, drie Franstalige en drie Nederlandstalige medewerkers. Ze hebben natuurlijk een goed inzicht in het vaak complexe stelsel, maar zijn ook op de hoogte van onze procedures en informaticaprogramma’s. Hierbij hebben ze één doel: een duidelijk en volledig antwoord aan de klant geven.

U hebt het goed begrepen: de Frontline is 'the best of the best' van de Overzeese Sociale Zekerheid. Het team staat enthousiast voor u klaar, elke werkdag van 8.30 tot 17 uur. Wil u de Frontline contacteren? Dat kan per telefoon op +32 2 509 90 99 en per mail op overseas@rsz.fgov.be.

De Frontline: een team dat aandachtig naar u luistert!

Wilt u uw reiservaringen delen?

Bent u expat of kent u iemand met een inspirerende buitenlandervaring? Aarzel dan niet om ons te contacteren op overseas-expat@onssrszlss.fgov.be. En wie weet, inspireert u met uw verhaal toekomstige expats.

naar boven